Telecommunicatiediensten van Stad gaan over naar Proximus

Dat wisten we echt niet.
Tot op vandaag maken de diensten en medewerkers van Kortrijk gebruik van drie telecomdienstverleners:
– voor de vaste telefonie : Telenet;
– voor mobiele telefonie en data: Orange;
– voor mobiele telefonie en data op specifieke plaatsen: Proximus.

De vaste en mobiele telefonie voor Kortrijk zal voor de periode 2019-2025 nu gegund worden aan Proximus.
Die beslissing is eigenlijk niet puur eigenhandig genomen door het schepencollege.
We zitten namelijk vastgebonden aan een raamovereenkomst met de telecomdiensten van de Vlaamse overheid en die overeenkomst is recent vernieuwd en toegewezen aan Proximus.
De nieuwe overeenkomst kan onze stad een besparing opleveren van ongeveer 18 procent bij gelijk gebruik en biedt ook meer mogelijkheden.

De overschakeling is een ingrijpende opdracht.
Een 1000-tal medewerkers moeten van SIM-kaart veranderen. En er moet een nieuwe glasvezelverbindingen gerealiseerd in het stadhuis. Vandaar dat er in het eerste halfjaar overgangsmaatregelen worden getroffen. Men zal nog een tijdje werken met Telenet en Orange.
Kostprijs van de drie overgangen samen? 72.600 euro (incl. BTW)