Het moest er een keer van komen, nu Quickie zijn “personal branding” heeft toevertrouwd aan Anjo Wychuyse van het startbedrijfje “Jungle Creative Consulting”.
Er is nu een (kort – dat moet) filmpje gemaakt voor de populaire video-app TikTok !
Daarop is te zien hoe Q met een tiental kindjes en jongeren zit te wiegen (ja!) op de trappen van de pui van ons stadhuis. Artikel én foto van dit derde (?) door Anjo georganiseerde marketing-gebeuren kwamen uit de aard der zaak ter sprake in de plaatselijk editie van – waar anders?- HLN, bijgenaamd ‘het staatsblad’ van de Kortrijkse bewindvoerders.
Goed gezien, want in marketingtermen zijn die kindjes niettemin te aanzien als kwalitatieve “leads”: hun ouders, meters en peters, tantes en nonkels zullen daar natuurlijk van horen, en zo zal de videographic uiteindelijk wel potentiële kiezers genereren, of toch zeker en minstens het aantal sympathisanten van het merk Quickie verhogen. (De kindjes – waarvan sommigen met name genoemd – kregen ten andere nog een ticket voor het bijwonen van een KVK-match.)
Kortrijkwatcher wil hierbij voor het eerst een noodzakelijke oproep doen bij onze lezers.
Bezorg ons (ASAP dan) tips – liefst van een ondraaglijke lichtheid – om de marketing van Quickie nog te verstevigen. Een pakkende tekst, een visual, een ongezien middeltje om de belangstelling voor het Q-merk op te wekken bij de sociale en andere media. Misschien in heel de wereld? Alleszins iets waardoor Quickie zich opvallender dan ooit onderscheidt van zijn concullega’s in de politiek.
P.S.
Wij brengen persslaaf ( lps) van HLN op de hoogte van uw inbreng. Dat hij er maar wat mee doet ! Anjo zal inpikken. Zal Het Nieuwsblad ook zwichten??