Hoelang doet Stad er over om een nieuw koffieservies te kopen?

Laten we het nu maar onmiddellijk vertellen.
BIJNA EEN HALF JAAR heeft dat geduurd.

– Begin april 2014 constateerde de directie bedrijfsvoering (wie? bevoegd schepen is Koen Byttebier) dat er in de stadsgebouwen een groot tekort was aan koffiekopjes en bijhorende schoteltjes. En er was geen voorraad meer voorhanden om het tekort aan te vullen. (De vorige aankoop dateert van 2003.)

– Dus nodigde het schepencollege op 7 april zes firma’s uit om een offerte (met de nodige stalen) in te dienen ten einde te kunnen overgaan tot de aankoop van een nieuw koffieservies. Raming van de kostprijs bedroeg toen 8.500 euro, incl. BTW. Aantal stuks niet officieel aangegeven toen. Raar nietwaar?

– Op 26 mei evenwel besliste het schepencollege om de gunningsprocedure stop te zetten omdat volgens een jury (leden anoniem gebleven) de inzendingen “niet voldeden aan de verwachtingen van een hippe en trendy stad”. (Citaat hoor.)

– Op 14 juli startte het schepencollege met een nieuwe gunningsprocedure (onderhandeling zonder bekendmaking met aanvaarde factuur). Nu werden vier firma’s aangeschreven.

– Midden deze maand september 2014 heeft de jury eindelijk kunnen kiezen voor een koffieservies van het model Exquisite, te leveren door de firma Billiet-Vanlaere uit Tielt. Voor de prijs van 6.171 euro (incl. BTW). Het was tevens de goedkoopste offerte. (27 procent lager dan de raming.)
Het gaat om 1.500 stuks (schoteljes en koppen).
Het servies is bedrukt met de woorden “stad Kortrijk”, en niet met het logo van de stad, want dat kan nogal eens in de loop der jaren veranderen.